پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن - 68 اسلاید

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن - 68 اسلاید

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن - 68 اسلاید

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن

http://azerbaijan.sellfile.ir/

 

این فایل تایید کیفی شده و کاملا نیاز شما را درباره موضوع مورد نظر رفع می کند.

برای بردن پژوهش به مدرسه باید
به تحقق مدرسه پژوهنده و یادگیرنده فکر کنیم!
مدارس پژوهنده چه هستند ؟
مدارس پژوهنده در واقع نگاه به مدرسه به عنوان موجودي زنده ، و سازماني هوشيار و دايما در حال يادگيري و رشد است .
در مدارس پژوهنده هيچ عنصري بي نياز از يادگيري و پژوهش تلقي نمي شود . همه عناصر معلم ، دانش آموز ، مدير و ساير كاركنان پژوهش و يادگيري را وظيفه خود مي دانند و در اين زمِينه بطور جدی احساس نياز می کنند .
مدارس پژوهنده محل اتصال و تلاقی انواع اشكال پژوهش آموزشي براي پيشبرد اندیشه پژوهش و يادگيري براي همه است .
مدرسه پژوهنده ،فضايي ايجاد می کند تا در آن پژوهش ، خلاقيت و نوآوری براي حل مسايل تشويق شود . اين موضوع باعث مي شود كه مدرسه تبديل به يك" كارخانه فكر"شود. در چنين فضايي اصل " ما مي توانيم " مورد تشويق قرار مي گيرد .
در این مدرسه ، همواره جريان خروشاني از پژوهش، نوآوري‌ها و فرايندهاي جديد براي توسعه يادگيري، به چشم مي‌خورد
پژوهشهای معلم محور:
معلم بعنوان پژوهشگر
ساليان درازی است که پژوهش آموزشی در تسلط شيوه‌های كلاسيك و کمی بوده است اما اجرای اين دسته از پژوهش‌ها به معلم و تدريس وی کمک درخوری نکرده است. بنابراين جنبش معلم متفکر و پژوهنده رويکرد دیگری را برای تامین نیازهای خود برگزيده است.
پژوهش‌های معلم محور مبتنی بر موضوعات مرتبط با کلاس درس است و فرايند پژوهش، مبتنی بر جست‌وجو و اکتشاف در موضوعات اساسی کلاس درس برای توسعه يادگيری در ميان دانش‌آموزان است.
رويكرد، معلم پژوهنده هم به توسعه حرفه‌ای معلمان کمک می‌کند و هم مشارکت فعال آنها را در حل مشکلات موجود در کلاس درس فراهم می‌سازد
معلمان مشتاق و متعهد
درگروههاي درس‌پژوهي اگر اعضاي آن به اجبار مشاركت كنند به موفقيت نمي‌رسند. معلمان بايستي مشتاق صحبت كردن درباره نظرات و روشهايشان بوده و علاقه‌مند به همكاري با يكديگر باشند. از دانش‌آموزان ياد بگيرند، روش تدريسشان را تغيير دهند، ايده‌هاي جديد را امتحان كنند. نيازي به اعتقاد و باور حقيقي معلمان در ابتدا نمي‌باشد، اما چنانچه درس‌پژوهي را به عنوان كار اجباري بجاي داوطلبانه انجام دهند، احتمالا تلاشها به يك برنامه مؤثر و پايدار منتهي نمي‌شود

متن بالا تنها سه اسلاید از پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن است

برای دانلود کل پاورپوینت جدید درس پژوهی و راههای توسعه آن از لینک زیر استفاده کنید: